Een nieuw seizoen ... een nieuwe outfit



Met alle die nieuwe stoffen in de rekken, beginnen mijn handen weer te kriebelen.  Zoveel moois en zoveel ideeën.  Dankzij de workshops in onze winkel durf ik ondertussen ook aan meer gewaagde projecten te beginnen.  Zo ook deze broek.  Een geklede broek met gulp (ondertree volgens de juf :-)) die dan ook nog eens perfect past ... nee, dat was te hoog gegrepen volgen mij.  Maar met de juiste technieken, een lintmeter, potlood, gom en het nodige geduld, maak ik ze nu bijna blindelings.  Ondertussen is dit al het vierde exemplaar (mijn zomer shortjes even meegerekend) en we zijn nog niet uitgenaaid :-).




Omdat een broek toch niet zo snel klaar was, heb ik voor het truitje wel de snelle weg gekozen: de aster-trui van La Maison Victor.  Dit is ondertussen een klassieker geworden.  Een snel truitje met een aparte halsboord.  Met de overlock klaar in 1-2-3 en een ideaal truitje dat je zowel gekleed als sportief kan dragen.  Ondertussen staat dit patroon voor mij in mijn persoonlijke top drie.




Mijn kleerkast is ondertussen al weer wat aangevuld ... op naar het volgende project !!


Stof broek: Helaas uitverkocht, maar er zijn nog andere kanshebbers 
Breisel Aster-trui - afgewerkt met een viscose-tricot
Basis patroon broek: Burda 6982
Patroon Aster Trui: La Maison Victor




Reacties

  1. jawadde, dat is een prachtige tenue.
    die broek zit als gegoten! #jaloers

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten