Daar is de zon ... daar is de zomer !!


We hebben er lang op moeten wachten, maar ze is er dan toch geraakt ... de langverwachte zon.  Haal het tuinmeubilair uit de kelder, zet de bloemen buiten, steek de barbeque aan en als we dan toch bezig zijn ... naai nog snel een paar zomerkussens.  Zo is je hele interieur (of exterieur :-) ) in een mum van tijd zomer-proof.


Als een blok viel ik voor deze cactus-canvas. Heerlijk zomers en toch zo makkelijk in ieder interieur.  Vorig jaar al spotte ik een paar simpele kussens van Rivièra Maison.  Heel basic.  Een effen canvas katoen met een fluo tekst en paspel.  Te makkelijk om er zoveel geld aan uit te geven.  Maar ze bleven in mijn hoofd zitten.  En toen kwam dit cactus-stof voorbij ...

Ondertussen ben ik met BERNINA ook meer en meer aan het experimenteren met machines en technieken die ik tot nu niet kende.  Borduren had bij mij een nog al oubollig imago en de meerwaarde zag ik niet onmiddellijk.  Maar zeg nu zelf .... oubollig kan je deze kussens toch niet noemen ... of wel ??





Met de BERNINA V8-software heb ik zelf de cactussen getraceerd  en de teksten toegevoegd.  Omdat mijn borduurring op de B580 wat beperkter is qua grootte moest ik mijn tekening soms in 2 keer borduren, maar met de multi-hooping tool van de software zie je zo wat het makkelijkste is en hoe je je ramen het beste inspant.  Voor een eerste keer vind ik het resultaat zeker niet slecht.




Een felle paspel langs de randen ...



En mijn kussens zijn zomer-proof !!





Reacties

Een reactie posten