Toch nog een handgemaakte Kerst.

Dit jaar is serieus hectisch geweest.   Waardoor de kerstvakantie opeens wel heel snel voor de deur stond.  Een volledige handgemaakte Kerst -zoals vorig jaar- zat er dus zeker niet in.

De eerste kerst-lijstjes werden opgesteld en wat wou man-lief ?  Een nieuwe pannenkoeken-pan !!!  Nu, ik kom graag tegemoet aan iedereen zijn wensen, maar een pannenkoeken-pan onder de kerstboom ???  Voor mij is dat zo-iets wat op je wekelijks boodschappenlijstje staat en gewoon meebrengt uit de plaatselijke supermarkt ....   Echt geen Kerst-Cadeau-Material.

Maar man-lief hield voet bij stuk.  Ik mocht doen wat ik wou, maar hij wou absoluut die nieuwe pannenkoeken-pan :-).

Nu moet je weten dat pannenkoeken zowat het enige is dat hij altijd zelf maakt.  Ik denk dat ikzelf hooguit 1 of 2 keer zelf pannenkoeken gemaakt heb voor de kids.  En dan nog moest ik naar het werk van man-lief bellen voor het juiste recept.  Dus ja, bij ons thuis is hij toch wel 'de koning van de pannenkoeken'.  Met zijn vaste helpers: Daan en Catho.

Hoe langer ik er over nadacht hoe duidelijker het werd.  De keukenschorten van Daan en Catho  waren een van mijn allereerste naai-projektjes (op een Aldi-naaimachine met stof van het Stoffencircus ... aaarrghh).  We zijn nu meer dan 5 jaar verder dus eigenlijk zijn die schorten toch echt wel aan vervanging toe.  En mijn man ... die heeft er gewoon geen.  Als je hem met een keukenschort in de keuken aantreft, is het er een van mij (met roze bolletjes !!).

Het kerst-cadeau werd dus concreet ... en handgemaakt !!!

Een pannenkoekenpan MET voor iedereen een nieuwe keukenschort.



Om iedereen een persoonlijke schort te geven, ben ik aan de slag gegaan met de nieuwe BERNINA Borduursoftware (V8 - Designer Plus).    Een combi van applicaties en teksten met een knipoog naar iedereen zijn talent in de keuken :-).  




 Geborduurd met mijn B580



En zo had toch nog iedereen zijn zelfgemaakt kerst-cadeautje:






Mijn persoonlijke favoriet blijft toch wel 'Lord of the Pudding ' :-) :-).


Ik wens jullie alvast een heel wame Kerst en de allerbeste wensen voor 2017.  Met veel stof, creativiteit en massa's vriendschap.

Tot volgend jaar !!


















Reacties

  1. Oh, super leuk! Mijn man is ook into praktische kadoo's.... Goed opgelost!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel ... hij was er ook heel blij ... nu staan we allemaal terug 'stylisch' in de keuken :-) :-)

    Fijne feesten !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik lees met plezier je blogartikelen door. Leuke, creatieve en vooral persoonlijke cadeaus! Van jou zou ik ook wel graag een cadeau ontvangen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten