Blogmeet zomer 2016

Met het openen van onze nieuwe winkel heb ik opeens een ongekende luxe: plaats.  Plaats voor al onze stoffen, plaats voor onze BERNINA-hoek, plaats voor mijzelf (nu kan ik eindelijk gewoon rondlopen ipv overal op en over te moeten kruipen :-) ) en plaats voor een grote tafel.  En die laatste gaan we toch zeker niet ongebruikt laten.

Om onze workshophoek officieel in te huldigen, had ik in mei de deuren opengezet voor bloggend Vlaanderen.  Samen met Katrien (van KaatjeNaaisels nvdr.) hadden we een toffe groep dames uitgenodigd:

Esther - VanJansen
Marleen - Petrol&Mint
Eva - ByEvaMaria
Katrien - KaatjeNaaisels
Lindsy - Stannel

Ze zakten allemaal af naar Bree en gingen enthousiast aan de slag met onze stoffen.  Hun eigen verhalen lees je nu op hun blogs ...  have fun !!









Ikzelf ging ook aan de slag, maar de combi 'ik doe even een tas' en 'gastvrouw' was toch niet ideaal.  Veel verder dan het voorpand ben ik uiteindelijk niet geraakt :-).  Nu, niet getreurd, ik ben 's avonds terug achter mijn machine gekropen en ik ben blij met het resultaat :-) :-).


Ik gebruikte het Lady Lotta Bag-patroon en voegde een zak toe aan het voorpand. Ook binnenin voorzie ik extra zakjes voor al mijn handtas-prulletjes :-).  

De grootste uitdaging bij een tas blijft de juiste tussenvoering.  Bij mijn vorige exemplaar combineerde ik decovil-light met de H640.  Een dubbele tussenvoering betekent natuurlijk een dubbele kost, maar ik wil mijn tassen en stevig/strak en gewatteerd.  Vlieseline heeft sinds kort Style-Vil op de markt.  Helaas niet instrijkbaar, maar je krijgt er wel een heel stevige, gewatteerde tas mee (... een het gevloek krijg je er gratis bij :-)) .




PS. Ik hou er absoluut niet van als mijn tassen aan de binnenkant niet blind afgewerkt zijn.  Met deze sandwich-techniek (en een keer-gat dat zeker groot genoeg is) is ook je tas een de binnenkant perfect afgewerkt.




En voila ... een handtas die perfect matched bij mijn rok



 


 

 Patroon: Lady Lotta Bag



Reacties

  1. Die wonderclips zijn precies wel een goed gerief! Wat een mooie tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Eva ... ben er ook superblij mee en idd ik kan niet meer zonder mijn wonderclips :-).

    Ik heb ze ontdekt bij het tassen-maken, maar ook ideaal bij tricot (bey bey gaatjes :-))

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten